Pelancong Yang Menemukan Cincin di Pantai Florida Menggunakan Media Sosial untuk Pulangkannya kepada Marin yang Hilang

Ia bukan perkara biasa bagi penumpang pantai untuk mencari barangan yang hilang di dalam pasir. Tetapi pergi ke atas dan seterusnya untuk menyatukan semula item dengan pemiliknya, adalah.

Nah, di atas dan di luar adalah tepat di mana Suzanne Rogers pergi selepas dia menemui cincin yang dikeluarkan oleh Kor Marin di pasir ketika bercuti baru-baru ini di Siesta Key, Florida.

“Saya sedang membuang bola sepak dengan sahabat saya yang bercuti dengan kami,” kata Rogers CBS News. “Saya melihat ke bawah dan melihat sesuatu yang berkilat. Saya fikir ia adalah penutup botol, tetapi menyedari ia adalah cincin.” Rogers berkata dia mampu mengenalinya sebagai cincin Kor Marin, tetapi itu sahaja dia tahu.

Ditentukan untuk mencari pemiliknya yang sah, dia dan suaminya bekerja untuk memikirkan makna di sebalik surat-surat dan nombor-nombor yang tertulis di atasnya. Selepas mengetahui bahawa “PLT 1041, 6-30-17” bermakna Platun 1041 dari Pulau Parris, tarikh tamat pengajian 30 Jun 2017, Rogers memberitahu CBS dia merasa yakin dapat mencari pemiliknya.

Dari sana, Rogers berpaling ke Facebook. Pada malam Ahad, dia berkongsi gambar cincin itu dan mesej tulus menyeru kawan-kawannya untuk “sila kongsi.” Pada hari Isnin dia menerima sejumlah jawapan yang mengejutkan.

Kawan bolehkah anda berkongsi siaran ini ?! Saya jumpa cincin Corp Marine di Pantai Siesta Key hari ini di Florida. Saya berharap…

Dihantar oleh Suzanne Davis Rogers pada hari Ahad, 22 Julai 2018

Dia memberitahu CBS bahawa satu jawapan khususnya menonjol, dari seorang lelaki bernama Jaime Andrade, yang mendakwa bahawa cincin itu adalah miliknya. “Dia bukan di Facebook, jadi dia tidak melihat saya menyiarkannya,” jelas Rogers. “Dia baru saja menyebut dengan rakan sekerja bahawa dia kehilangan cincin dan rosari di pantai. Rakan itu melihat jawatan saya di akhbar dan memberitahunya tentangnya.”

Rogers melakukan beberapa kerja detektif yang serius untuk menyokong ceritanya, tetapi pada akhirnya, dia yakin: dia akan mendapati pemilik cincin itu.

WATCH: Ini Kolonel Marin Bersara Adalah Pengukir Yang Luar Biasa

Rogers dan suaminya mengatur untuk bertemu dengan Andrade di Kampung Siesta Key. Dia menggambarkan Marin sebagai “lelaki super manis, super muda-hanya 22 tahun-sangat malu.” Dia juga membersihkan beberapa soalan, seperti bagaimana dia kehilangan cincin di tempat pertama. “Dia pergi berenang satu malam dan meninggalkan cincin di atas pasir dengan kasutnya … Saya rasa ia jatuh,” kata Rogers.

Tetapi cerita itu tidak berakhir di sana. Rogers dan suaminya juga menghabiskan masa bersama Andrade selepas kembali ke gelanggang. “Saya membelikannya bir dan kami bermain permainan kolam,” katanya CBS. Andrade, yang berada di rizab, tinggal berdekatan. Rogers berkata dia sangat bersyukur untuk kembali ke gelanggangnya.

Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua orang yang berkongsi jawatan saya tentang mencari cincin Kor Marin di sini di pantai utama siesta. Pemilik telah…

Dihantar oleh Suzanne Davis Rogers pada hari Selasa, 24 Julai 2018

Rogers juga bersyukur-baik untuk media sosial dan peluang untuk bertemu dengan Andrade secara peribadi. “Saya tahu bahawa ia penting untuk seseorang dan saya tahu kuasa media sosial … Saya tahu bahawa akhirnya saya akan menemuinya, saya tidak fikir ia akan berlaku ketika saya masih bercuti,” katanya..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

6 + 1 =